måndag 27 april 2009

Naturliga val

Sakta men säkert försöker jag lära mig att leva mer vänligt för miljön och därmed även för mig själv. Det är små och faktiskt ganska enkla förändringar det handlar om, men lika viktiga för det.
I mataffären försöker jag välja de ekologiska alternativen,när de finns och det gör de faktiskt ganska ofta. Second hand tycker jag, som ni säkert redan förstått, mycket om.
Vad gäller hygien- och skönhetsartiklar så försöker jag byta ut dessa till naturligare alternativ vart efter de tar slut. Det är i vissa fall ganska lätt, men ibland lite knepigare.




Så här ser det ut so far. Tvål från Mcurth, duschcreme Ecocosmetics, schampo Urtekram, deo Urtekram och eye liner på kaka Nvey cosmetics, hårskum Santé och hårspray Lavera. Och vet ni vad, jag är ganska kräsen med mina produkter, men är faktiskt rätt nöjd med det jag använder nu, utom hårsprayet som tyvärr lämnar efter sig en mjölig hinna som är svår att tvätta bort. Enda jobbiga är att man får vara beredd på att vända sig till flera butiker för att få tag i de grejer man vill ha. Internet är räddningen. Fina nätbutiker är bland annat Softskin och Ren skönhet. Kolla in dem vet ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar