torsdag 11 juni 2009

Fyndat på minibilsemestern, del 1

Då ska jag berätta lite. Vi var iväg totalt fyra dagar. Dag 1(måndag) lämnade vi Malmö på förmiddagen med mål att nå Stockholm framåt kvällen. Det blev ganska många pauser på vägen, för vi var båda ganska trötta efter att ha jobbat helgen innan. Väl incheckade på vandrarhemmet vid Fridhemsplan nöjde vi oss med en bit mat och en promenad i området innan sängen kallade.

Dag 2 var ju tänkt att användas till lite shopping och strosa runt på stan och insupa atmosfären. Här insåg jag att min tid var begränsad och jag ville absolut inte stressa runt. Så efter inköp av paraply och en liten kort promenad vid Odenplan, tog jag tunnelbanan söderut för att spana lite i SoFo-området. Självklart blev det ett besök på Beyond Retro på Åsögatan och därefter några andra secondhandbutiker i området.

Shoppade dock inte så mycket, även om det fanns mycket roligt att titta på. Men lite blev det i alla fall innan dagen var slut.







Det enda som jag fick med mig från Beyond Retro var rosetten och ett genomskinligt paraply med svarta prickar på (som jag tyvärr glömde fota nu, så det får ni se en annan gång). Klänningen fanns på Stadsmissionen på Skånegatan. Den kapade jag en bit på längden och hade på mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar