torsdag 15 oktober 2009

Sallerups lopp- och prylmarknad

Den här har jag nämnt förr. Sallerups lopp- och prylmarknad är en inomhusloppmarknad kan man säga, alltså säljarna hyr bord i en lokal och står sedan själva där och säljer sina prylar. Och visst kan man hitta grejer här, det finns nog något för alla. Dock är många av säljarna väl medvetna om vad de har för grejer och tar betalt därefter. Fast jag har hittat min favoritsäljare med ett för mig underbart utbud och med priser som känns fullt rimliga, speciellt om man jämför med exempelvis Tradera. Dessutom är hon mycket trevlig och nu börjar hon känna igen mig och tipsa mig om saker. Kul!



Den här burken från danska Ira fick följa med hem för ett tag sedan.



Sedan var jag där ett par veckor senare, för jag hade sett att hon hade några fina salt- och pepparkar. Två ströare och en pepparkvarn.



Och så blev det en burk till.





De här glas/flaskunderläggen plockade hon fram och visade för hon trodde de var något jag kunde gilla. Så rätt hon hade. Även de från Ira.

Det blir en tur dit nästa gång jag är ledig en helg. Då ska jag kolla efter runda plåtbrickor.

2 kommentarer: