tisdag 26 maj 2009

Semesterdags

Det blir av! På måndag hämtar vi ut hyrbilen och drar ut på vift. Det blir Stockholm två nätter och Falköping en natt. Vi vill se lite mer av vårt vackra land än bara E4:an, så därför tar vi en annan väg, en omväg, när vi kör neråt igen. Det ska bli så kul och äntligen får jag stilla min Stockholmslängtan lite.

Funderar på vad jag vill göra och kolla in när jag är där. En snurr in på någon Beyond Retro känns som ett måste. Likaså att strosa runt på Söder, framför allt området söder om Folkungagatan mot Nytorget(SoFo). Och en promenad längs Årstaviken kanske. Lite spanande på Kungsholmen blir det också, för första natten bor vi vid Fridhemsplan.

Tyvärr är tiden där alldeles för begränsad. Jag vill ju hinna med så mycket! Istället får jag se till att med omsorg plocka russinen ur kakan. Men det är inte helt lätt, för det är så länge sedan jag var i stan, så mycket nytt lär ha kommit till och en del har jag kanske glömt.

Tips mottages gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar