fredag 1 maj 2009

Tack för kaffet





De här påsarna kom min sambo över på en glass/korv/kaffekiosk här i stan. Han måste fjäskat bra för att dem, eftersom tjejen i kiosken förklarat att det fanns de som betalat 50 kronor styck för dessa rariteter. Hur som helst så tänkte han så klokt att de var något jag skulle gilla och såg till att få med sig tre hem till oss.

Efter lite efterforskningar (tack internet!) har jag fått veta att Eric Lundbladhs var en speceriaffär här i Malmö en gång i tiden. 1957 stod affärshuset Arkaden klart och då flyttade Lundbladhs in där.

Så här har jag nu en liten bit Malmöhistoria i min hand. Frågan är bara vad jag ska göra med dem. Rama in dem och hänga på väggen kanske? Får fundera ett tag, blir ändå inte aktuellt förrän vi fått tag i annan lägenhet. Men fina är de ju. Tack sambo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar