torsdag 13 augusti 2009

Svea




Förra veckan hittade jag den här sängstommen på Sopstationen. Precis en sådan jag letat efter. En ordentligt tillverkad möbel är denna Svea från Bjärnum. I måndags fick jag den hit och därmed har vår golvyta minskat ännu mer.

Trots att den är snygg precis som den är, så ska den slaktas. Jo, just det. Det ska kapas lite här och målas lite där. Köpas madrasser och kläs med tyg. Sedan hoppas jag att det ska likna en soffa som tagit lite inspiration från bland annat den här nedan, fast på mitt sätt.


Bild: www.deconet.com

Slutresultat kommer förhoppningsvis upp här om några veckor!

2 kommentarer:

  1. En sådan soffa är super praktisk, har en orange själv, och man kan öppna upp den så kan man lägga täcken och sådant under, bästa bäddsoffan

    SvaraRadera
  2. Lonesome Mama: Kan jag tänka mig att den är! Nu kommer mina(har ju två nu) inte ha inbyggd förvaring. Men de kommer att vara grymt praktiska ändå. Bara att ta bort ryggkuddarna och på med lakan och vips, så har man två gästbäddar färdiga!

    SvaraRadera