torsdag 6 augusti 2009

4-våningsloppis



Äntligen ett inlägg! Det har varit fullt upp för mig på sistone. Har jag inte jobbat, så har jag varit iväg på annat mer eller mindre hela tiden.

Helgen som gick var det 40-årskalasfirande och familjeumgänge på schemat. En del av tiden tillbringades i Örkelljunga i norra Skåne där mina föräldrar bygger nytt hus. Där hann jag med ett par loppisbesök. Bland annat ett ställe som kallas Lustiga huset, beläget i byns gamla järnhandel. Fyra våningar som är sneda och vinda så att man tror att huset ska rasa när som, med massor av prylar av blandad kvalitet. Har varit där en gång tidigare och då fann jag några tallrikar som syns på sista bilden här. Den här gången hittade jag inte lika roliga grejer, men något blev det ändå. Två par färgglada grytlappar och två assietter att komplettera de här kopparna och faten med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar