måndag 20 juli 2009

Finaste burkarna!



Trots regnet åkte jag, sambon och sambons mamma på söndagen till orten Degeberga för att besöka den årligt återkommande Antik- och Samlarmarknaden där. Vi kom visserligen dit sent och de riktiga fynden var ju därför borta för längesen. Men det fanns ändå många fina saker att titta på. Som de här burkarna formgivna av Marianne Westman. Jag stod och fingrade på dem och funderade på om jag skulle köpa de två kryddburkarna för 135 kronor styck eller syltburken för 295 kronor. Eller låta bli. Jag behövde inte tänka länge förrän sambons mamma hade köpt alla tre för en femhundring. Till mig! Som en lite för tidig 30-årspresent. Hur underbart snällt var inte det? Tack igen!!

Kan tillägga att de är i helt felfritt skick, som nya.

6 kommentarer:

  1. Hej! Vilken söt liten blogg du har. Jag hamnade här via Hello Tiger, där du berättat att du har vårt kök i din mapp. Det blev jag glad över att höra. Och sen vill jag passa på att tacka för länken till dosfamily

    SvaraRadera
  2. Sammy Rose/Dos: Men tack! Gillar ert hem, det har en egen och skön stil. Och länken, ja, det var så lite så!

    SvaraRadera
  3. Juste svärmor! De svarta burkarna har jag aldrig sett förr. Mycket snygga. Är det Höganäs eller vad?

    SvaraRadera
  4. Libby: Javisst är hon det! Allt på bilden är Rörstrand design Marianne Westman. Lite dålig färgåtergivning på bilden. Kryddburkarna har beige botten, blått mönster och svart remsa med texten på. Tyvärr har jag inte lyckats hitta något namn på serien. Än.

    SvaraRadera
  5. Dom är så snygga! Vilken trevlig blogg du har, helt i min smak :)

    SvaraRadera
  6. Ja, det där var allt en bra 30-årspresent det med :) Det är bra med vänner och släktingar som vet vad man gillar :D

    SvaraRadera