torsdag 16 juli 2009

Sommar, invasion och kommande tider

Sommar och varmt och underbart. Eller ja, bortsett från den invasion av bladlöss som Malmö drabbats av ikväll och som jag fick erfara cyklandes hem från jobbet idag. Usch. Men i övrigt är det ju ganska härligt nu.

Ändå kan jag inte låta bli att börja längta lite till det som kommer sedan. Hösten. Det är min absoluta favorittid på året. Det är den friska luften och de vackra färggranna löven. Dricka te. Tända ljus. Pyssla mera. Roligare kläder. Varma bubbelbad. Filmkväll inkurad i varm filt. Jag gillar.

Sedan har nog skolåren satt sina spår. För när hösten närmar sig känner jag mer spänning. Det är omstart och nystart. Och alltid lika roligt att handla grejer inför den nya "terminen". Trots att jag jobbar och inte ens har någon semester att komma tillbaka från.





Jag har i alla fall redan börjat. Köpa nya grejer alltså. Portföljen på Erikshjälpen för tre guldmynt. Ny kalender med tillhörande anteckningsböcker på bokhandeln från Moleskine. Känns bra.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om hösten! Älskar luften och känslan av att man inte måste KASTA sig ut så fort solen skiner....

    SvaraRadera
  2. Mycket snygg väska :) (pst, nu kanske nån får dåndimpen, men idag har jag sett de första gula löven på ett träd)

    SvaraRadera