måndag 20 juli 2009

I en annan del av Skåne





Lördagens fynd från Kristianstad med omnejd. Skor för 30 kronor på Pingstkyrkans second hand. Jordglob för 150 kronor på Blå Loppan (den var i gott skick, så det tyckte jag absolut att den var värd). Dansk burk i Sverigefärger, design Lena och Al Eklund för Lönborg, för 50 kronor på Everöd Kuriosa.

Vi besökte också Stallet i Gärds Köpinge. Ett enormt ställe med mängder av grejer, stort som smått. Är du ute efter gamla trästolar, vackra skåp eller kanske en gungstol och dessutom har gott om tid att gå runt och leta, så ska du åka hit tycker jag.

2 kommentarer:

  1. hej! jag är på jakt efter precis en sådan burk! tappade bort min mammas för ett antal år sedan och har aldrig hittat en likadan - du vill inte sälja din möjligtvis?

    SvaraRadera
  2. Anonym: Sorry, men jag ämnar att behålla den. Men det kan nog dyka upp sådana på Tradera, det är ju en Lönborg, så håll utkik där!

    SvaraRadera