onsdag 15 juli 2009

Kryddor och blommor

Den lediga gårdagen spenderades mestadels på cykelsadeln. Jag gjorde diverse ärenden och besökte Sopstationen, Stadsmissionen, Erikshjälpen och Emmaus. De ligger alla i olika delar av stan och dessutom försökte jag leta upp några för mig nya ställen. Två av dem hade stängt och det tredje hittade jag inte. Blir till att ta med en karta nästa gång. Mycket cyklande blev det alltså.



Enda fynden gjordes på Erikshjälpen. En pepparkvarn för en tia och fyra koppar för en femma styck. Sen fick jag ju ordentligt med motion och fick uppleva delar av Malmö som jag sällan eller aldrig rör mig i annars. Så det var det värt!

5 kommentarer:

  1. Tjusigt! Härligt med en ordentlig cykeltur :-)

    Jag har också fyndat koppar idag, massor faktiskt. Ska smygbyta ut de vi har i köksskåpet mot dagens fynd när Mannen gått och lagt sig, moooaaahahaha! Hemsk jag är va! Fast troligtvis märker han ingen skillnad, men han är sååå trött på alla mina loppisfynd :-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Riskerar väl också att hamna där så småningom. Fast än så länge diggar sambon mina loppisfynd, för det mesta iaf.

    SvaraRadera
  3. Eftersom du tipsade mig om "Modernize" så tänkte jag försöka återgälda med några tips på ställen i Malmö. Stor risk för att du varit på många (eller alla?!) redan, men chansar:

    - Teddys Antik - väl värt ett besök, ligger i närheten av Triangeln. Glömt namnet på gatan tyvärr. Ligger även två andra antikaffärer vägg i vägg, men deras priser känns inte lika roliga!

    - Precis en sån - ligger ganska nära Davidshall. Bra sortiment och hyfsade priser. Kolla deras hemsida www.precisensan.com

    - Möbeldepån - ligger i princip kvarteret bredvid "Precis en sån". Knepiga öppettider
    och ganska så dyra priser. Mycket möbler dock.

    - Kjelles Möbler - ligger på samma gata som Big Bowl borta vid Värnhem. Som namnet antyder mycket möbler, främst teak från 50-talet.

    - Claeshallen - ligger på Ystadvägen, så en bit att cykla. Har massor av möbler och porslin, keramik m m. Köper in stora dödsbon, och byter ofta ut sortimentet. Priserna varierar, men går att göra fynd där!!

    - Blå Timmen - ligger i närheten av S:t Knuts Torg på Karlskronaplan. Har mest 50- och 60-tals grejer. Öppet 14-18 tis-fre och 11-15 på lördagar.

    Några tips - hoppas att de kan vara till någong hjälp och att du hittar något!!

    SvaraRadera
  4. Åhå! Tack så mycket! Även om jag känner till ställena, så är det flera av dem jag inte varit på! Än. Claeshallen var förresten dit jag inte hittade sist. Var på rätt håll, men inte tillräckligt "långt bort". Ska absolut nyttja denna lista!

    SvaraRadera
  5. Glömde två tips...

    Yesterday Retro Form - ligger i princip mittemot Kronprinsen. Dock semesterstängt t o m 8/8.

    Sen den här sidan, som listar alla loppisar i Skåne. http://loppisar2003.homestead.com/Helgensloppisar.html.

    SvaraRadera